اخباراخبار محیط زیست

بهره‌برداری نخستین کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی کشور

در پارک علم و فناوری استان مرکزی؛
نخستین کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی کشور به بهره‌برداری رسید

اولین کارخانه نوآوری کشور در حوزه بیوتکنولوژی با هدف کمک به فناوران و تکمیل زنجیره تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی در پارک علم و فناوری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون توسعه منابع استانداری مرکزی، جمعی از رؤسا و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان و همچنین مسئولان پارک علم و فناوری استان برگزار شد، دکتر مرتضی غریبی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گفت: این مجموعه با حمایت مالی صندوق پژوهش و فناوری استان به میزان ۲۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال و با همکاری پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان اولین کارخانه نوآوری کشور در حوزه بیوتکنولوژی در محل پارک، راه اندازی شده است.

وی افزود: این مجموعه با هدف کمک به فناوران و تکمیل زنجیره تجاری سازی ایده‌های فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی راه‌اندازی شده است و این امکان را فراهم می‌کند تا فناوران و صاحبان کسب و کارهای نوپا در این حوزه بتوانند با استفاده از امکانات آن، امکان تولید محصول در مقیاس صنعتی را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهند.

ادامه مطلب
نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران 12

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند به عنوان مرکز تحقیق و توسعه کارخانه‌های حوزه بیوتکنولوژی مورد استفاده قرار گیرد و بازوی کمکی بسیار خوبی برای توسعه محصولات فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی توسط کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در اشل صنعتی محسوب شود.

غریبی گفت: پس از این مجموعه، راه‌اندازی کارخانه نوآوری دیگری نیز در حوزه صنایع شیمیایی در دست اقدام است و تاکنون زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آن آماده شده است.

لزوم حمایت جدی‌تر از پارک‌های علم و فناوری

در ادامه این مراسم، دکتر نادرقلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پارک علم و فناوری استان مرکزی از پارک‌های فعال در سطح کشور است که توانسته جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

ابراهیمی بیان کرد: در مجموعه کشور پارک‌های علم و فناوری یکی از عناصر اصلی و مهم زیست بوم فناوری هستند که باید مورد توجه و حمایت های بیشتر و جدی‌تری قرار گیرند.

ابراهیمی، جایگاه علم و فناوری در استان مرکزی را فرصتی برای رشد و شکوفایی دانش، بینش و ایده های نخبگان در استان دانست، که می تواند یک فرصت استثنایی را در تبلور ایده ها در سطح کشور فراهم کند.

ادامه مطلب
صدور شناسنامه انرژی ساختمان درآینده نزدیک

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا