اخباراخبار شهرسازی

رفع نواقص طرح‌های جامع و تفصیلی رضوانشهر

رفع نواقص طرح‌های جامع و تفصیلی رضوانشهر

شهردار رضوانشهر گفت: این شهر از طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برخوردار است، اما برخی نواقص و کاستی‌ها وجود دارد که کارشناسان فنی شهرداری لیست آن‌ها را تهیه کرده‌اند و به منظور بررسی و بازنگری به مشاور شهرسازی تحویل و برای طرح در کمیسیون‌های تخصصی ارسال خواهد شد.

مازیار صفایی اظهار کرد: یکی از طرح‌های مطالعاتی موفق در شهرداری رضوانشهر، پروژه محله‌بندی و توسعه آتی شهر بوده که در تعریف طرح‌های عمرانی، فضای سبز و بازنگری در طرح‌های جامع و تفصیلی و نظام بودجه نویسی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اطلاعات آماری طرح محله‌بندی و توسعه آتی شهر رضوانشهر به صورت مشترک توسط شهرداری و گروه شهرسازی دانشگاه گیلان انجام شده است.

شهردار رضوانشهر اضافه کرد: در این اطلاعات آماری میزان همراهی شهروندان به تفکیک محلات در آن مشخص شده است و به زودی منتشر و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

باعث ایجاد منابع مالی برای شهرداری نیز شده است

صفایی با بیان اینکه مجتمع ساحلی شهرداری پس از تعطیلی و وقفه دو ساله به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار و آپارتمان‌ها و سوئیت‌های آن بازسازی و تجهیز شده است. افزود: این اقدام علاوه بر افزایش امکانات تفریحی برای شهروندان و گردشگران، باعث ایجاد منابع مالی برای شهرداری نیز شده است.

ادامه مطلب
۷۷ درصد بازار مسکن در کنترل سوداگران

وی عنوان کرد: مدیریت شهری عرصه‌های گردشگری موجود در رضوانشهر را شناسایی و آن‌ها را به دستگاه‌های اجرایی مرتبط معرفی و بر توسعه اقتصادی تاکید کرده است، که انتظار می‌رود در بررسی درخواست‌های شهرداری تسریع شود.

شهردار رضوانشهر همکاری شهروندان در پرداخت به موقع عوارض شهرداری را بسیار مهم و ضروری دانست، افزود: هنگامی که شهروندی توسعه و پیشرفت شهری، بهبود سیما و منظر و ایجاد زیرساخت‌ها را مشاهده کند، خود را همگام با مجموعه مدیریت شهری می‌بیند و در پرداخت عوارض شهرداری درنگ نخواهد کرد.

صفایی تاکید کرد: عوارض یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری‌ها محسوب می‌شود و بهای خدمات شهرداری، پرداخت به موقع عوارض است که در نهایت در شهر هزینه می‌شود، بدیهی است، هرچه توان شهرداری‌ها بالاتر باشد خدمات بیشتر و مطلوب‌تری می‌توانند به شهر و شهروندان ارائه کنند.

رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا