آپارتمان هاآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیتکمیل شدهتهراندفاتردفتر معماری تداوم پویارضا صیادیانسارا کلانتریکاربریمراکز مسکونیمعماران

ساختمان مهر | دفتر معماری تداوم پویا

ساختمان مهر
معمار: دفتر معماری تداوم پویا (سارا کلانتری، رضا صیادیان)

موقعیت: تهران ، خیابان شریعتی
وضیعت: ساخته شده
مساحت: ۲۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۱
زیربنا: ۸۴۰ مترمربع


ساختمان مهر
ساختمان مهر

درباره پروژه ساختمان مهر

این پروژه در کوهپایه های البرز تهران واقع شده است. طی ۵ دهه گذشته ، توسعه خطی مناطق شمالی تهران چهره شهر را اشغال کرده است که اکثر روستاها و باغ های قبلی خود را اشغال کرده است.از زمان قدمت كوهها در هنر و معماری به عنوان عناصر سمبولیك و الهام بخش در نظر گرفته شده بودند. از طرف دیگر ، داشتن هزینه کم و سهولت دسترسی باعث شده است تا سالها این سنگ به یکی از محبوب ترین مواد موجود در منطقه تبدیل شود.

چارچوب کلی پروژه

 پروژه با همجواری دو الگوی مختلف ساخته شده است. یکی الگوی هندسی کوهستان است که از اشکال کریستالی متعدد و دیگری الگوی سازمانی شهر ساخته شده است که باعث می شود طبقه های ساختمان به اشکال خطی قرار گرفته در بالای دیگری قرار بگیرد. تركیب این دو الگوی منجر به ایجاد یك فرم خلاقانه شده است كه نوآوری آن در قالب نیست بلكه در یك ترکیب جدید و متفاوت قرار دارد.

ادامه مطلب
مجتمع تجاری مسکونی نخل | مهندسین مشاور هشت

برنامه ساخت

۵ واحد در ۵ طبقه مختلف با طول ۷/۵ متر و طول ۲۷.۵ متر بود. بخش چالش برانگیز طراحی یک پارکینگ با حداکثر ظرفیت در سطح زمین و زیرزمین بود. با استفاده از مفهوم ترکیب خطی در ذهن ما ، تصمیم گرفته ایم که ارتفاع کف را به حداقل کاهش دهیم و در نتیجه راه پله های کوچکتر فضای بهتری برای برنامه ریزی پارکینگ فراهم می کنند. الگوی خطی همراه با الگوی بلوری کوه باعث شکل گیری آپارتمان مهر شماره ۳ شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا