اخباراخبار شهرسازی

فاز سوم کمربندی شرق قزوین به مطالعات نیاز دارد

فاز سوم کمربندی شرق قزوین به مطالعات بیشتری نیاز دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه اجرای پروژه فاز سوم کمربندی شرق قزوین نیاز به تأمل بیشتری دارد، گفت: برای ادامه کار این پروژه، باید طرح‌های جامع تفصیلی و طرح جامع شهر قزوین با یکدیگر تطابق داشته باشند.

علی فرخزاد  اظهار داشت: به موجب تفاهم نامه‌ای که بین شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری منعقد شده، پروژه کمربندی سبز قزوین در سه فاز، فعالیت خود را آغاز کرده که تاکنون دو فاز آن به اتمام رسیده و مدیران پروژه در حال بررسی برای اجرای فاز سوم آن هستند.
وی افزود: همچنین این طرح بر اساس طرح مصوب جامع ترافیکی قزوین اجرا شده اما این در حالی است که تفاوت‌ها و مغایرت‌هایی در طرح جامع شهری و این پروژه وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه اعضای کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی با فازهای اول و دوم این پروژه موافقت کرده‌اند، تصریح کرد: این کمیته فنی در جلسه‌های اخیر اعلام کرده‌ که فاز سوم این پروژه نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

تفاهمنامه این شرکت با شهرداری نیز منعقد نمی‌شد اگر…

فرخزاد با تأکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی اصلی رودخانه‌ها و دستگاه تخصصی این حوزه تمام مسائل امنیتی برای احداث این پروژه را رعایت کرده است، تصریح کرد: اگر مسائل امنیتی و فنی در این پروژه لحاظ نشده بود، قطعاً تفاهمنامه این شرکت با شهرداری نیز منعقد نمی‌شد.
وی با بیان اینکه کمربند شرق قزوین در قسمت عریض رودخانه ساخته می‌شود، افزود: در طول سال‌های مختلف عرض بستر رودخانه گسترش یافته و فضای مناسب با ضریب اطمینان بالایی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
مدرسه‌ ای خلاق برای نابینایان در پاتایا

پروژه کمربندی سبز به طول ۶ کیلومتر از میدان مینودر آغاز می‌شود و از کنار رودخانه باراجین به سمت میدان شورا ادامه پیدا می‌کند.
این پروژه با هدف بهبود عملکرد ترافیکی شبکه حمل و نقل شهر قزوین، با کاهش زمان سفر، کاهش طول مسیر، تکمیل کمربندی شهری در محدوده شرق قزوین، ایجاد کمربندی سبز در حاشیه بزرگراه و توسعه فضای سبز شهری و فضای ورزشی – تفریحی ایجاد شده است.
ایجاد پیاده راه، لاین دوچرخه سواری، ساماندهی رودخانه و ایجاد پتانسیل بهره برداری از نواحی مجاور رودخانه جهت ایجاد فضای تفرجگاهی از جمله برنامه‌هایی است که برای جذب گردشگر در این پروژه دیده شده است.
محدوده اجرای این پروژه از میدان شورا تا میدان مینودر خواهد بود و بهره برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک شمال قزوین را به داخل شهر کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا