اخباراخبار شهرسازی

فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد

رییس مرکز مطالعات شهر تهران:
فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام اینکه فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد، گفت: در برخی از شهرها و روستاها طرح‌هایی اجرا شده که نباید عملیاتی می‌شد.

به گزارش آرکاو به نقل از ایرنا، محمدحسین بوچانی روز شنبه در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در برج میلاد اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می دهد با وجود تلاش های جمعی که برای روستا ها و شهرها انجام شده باید در بخشی از روش ها و طرح های اجرایی بازنگری انجام شود و در این بازنگری نیاز به تحقیق دارد.
وی افزود: کژکارکردی ها و کم توجهی هایی به دستاوردهای علمی و پژوهشی صورت گرفته است که نیاز به مدیریت دارد.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: این جشنواره تلاش می کند تداوم فرایندهای گذشته که در برخی از روستا ها و شهرها صورت گرفته که عقلانی نبوده است را مورد توجه قرا دهد.

مدیران شهری به دستاوردهای پژوهش ها باید توجه داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به تحقیقات آفت هایی را در روستاها و شهرها ایجاد کرده است گفت: مدیران شهری به دستاوردهای پژوهش ها باید توجه داشته باشند.
بوچانی بیان داشت: باید به حوزه علم و پژوهش دقت شود در شرایط سخت اقتصادی مسایل در حوزه اقتصادی، عمرانی و اجتماعی پیچیده شده است از این رو نیازمند بهره مندی از خرد جمعی و پژوهش هستیم.
وی ابراز داشت: ضعف در جلب مشارکت همه ذینفعان برای ترسیم آینده شهر و روستاو حل مسایل مشکلات مهمترین نقطه ضعف است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تاکید کرد: کم توجهی به تحقیقات و دستاوردهای علمی مشکلاتی را در مدیریت شهری ایجاد می کند که با اهتمام به مسایل تحقیقی می توان به شکوفایی دست یافت.

ادامه مطلب
گردنه پُشته در مسیر جاده سمیرم؛یاسوج حذف می‌شود

چهار هزار و ١٠٩ اثر طرح به دبیرخانه جشنواره رسیده است

به گفته وی، چهار هزار و ١٠٩ اثر طرح به دبیرخانه جشنواره رسیده است.ششمین جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری و یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری شهرداری تهران امروز با حضور مسئولان شهر تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برج میلاد برپاست؛ در این جشنواره استانداریهای برتر در حوزه پژوهش و آموزش شهرداریها و دهیاریها و طرحهای پژوهشی برتر شهری و روستایی که توسط شهرداریها و دهیاریها انجام شده، معرفی می‌شوند.

آثار ارسالی به این جشنواره در موضوعاتی چون حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست(فضای سبز، پسماند و…)، بازآفرینی شهری، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد شهری و سرمایه گذاری، فناوریهای نوین و IT، قوانین و مقررات و مدیریت بحران، تاب آوری، ایمنی و آتش نشانی و مدیریت روستایی گردآوری شده اند.
در حاشیه این رویداد پژوهشی، چندین نشست تخصصی با عنوان “ایمنی و عمران شهری”، “حمل و نقل انسان محور”، “شهر دوستدار محیط زیست”، “چالشهای تحقق کاربست پروژههای مطالعاتی”، ” نوآوری شهری؛ اقتصاد فرهنگ و اجتماع شهری”،‌ “تامین منابع مالی پایدار برای شهرداریها”،‌ “حکمروایی هوشمند شهری: فرصتها چالشها” و “پیوند شهر و روستا” برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
خانه سیاه کویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا