استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتگیسو حریریمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمژگان حریریمعماران

مجتمع مسکونی الهیه | خواهران حریری

مجتمع مسکونی الهیه
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری، مژگان حریری )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۹


مجتمع مسکونی الهیه
مجتمع مسکونی الهیه

مشخصات پروژه مجتمع مسکونی الهیه

سایت این پروژه

نقشه ای چالش برانگیز اما با ارزش از نوع L است. این سایت بین دو ساختمان مسکونی مجاور ، در خیابان زیبا با مشرف به رودخانه دربند ، واقع در شمال تهران ، ایران واقع شده است. ورودی در خیابان قدیمی و باریک فریبا است ، جایی که تراس های شش ضلعی دوجداره در یک نما عمیق ۸ طبقه حک شده اند و سایه بان و فضای داخلی و فضای خارجی شبیه به سازه های کاروانسرای پارسی را فراهم می کنند. این هندسه و عمق در سمت زاویه دار سایت ادامه دارد و نمای حداکثر رودخانه را برای ساکنان به حداکثر می رساند. انواع آپارتمانهای ۱،۲ و ۳ خوابه ، این ساختمان ۸ طبقه را اشغال کرده است که در بالای یک پنت هاوس بزرگتر قرار دارد.

پارکینگ ، سرگرمی ، آبگرم و سالن بدنسازی کمتر از درجه است. الگوی شش ضلعی پاکت ساختمان ، تمام قسمتهای در معرض سازه را می پیچد و هر شش ضلعی در کاشی های دست ساز فارسی فیروزه ای آبی تزیین شده است.

طراحی

این الگوی الهام گرفته از چیدمان فضا در نقاشی مینیاتور فارسی و همچنین حوضه های برجسته ای است که در باغ های سنتی ایرانی یافت می شود. نقاشی های مینیاتور فارسی از منظره غیر خطی ، طرح ریزی ایزومتریک و لایه بندی استفاده می کنند تا فضای سه بعدی را در یک صفحه تصویر دو بعدی نشان دهند. به دلیل این روش ، صفحه افقی عمودی می شود. به همین ترتیب این تکنیک در هنر کوبیستی قرن بیستم که در آن چشم انداز خطی حاکم بر هنر اروپا مورد چالش قرار گرفت ، مورد استفاده قرار گرفت. ناگهان این نما تبدیل به یک سری حوضه می شود که از صفحه افقی به صفحه عمودی می چرخد ​​، مربوط به رودخانه و به فرهنگ فارسی است.

در این پروژه فضا درک می شود ، درک می شود ، نمایندگی و سکونت می یابد و به فرهنگ های مختلف پاسخ می دهد. ایرانیان در هنر خود ، از طریق لایه بندی ، نشان داده اند که فضا را به شکلی فعال درک می کنند. هدف در اینجا این است که معماری این ساختمان مسکونی ، با یک برنامه معمولی ، به یک اثر هنری خارق العاده تبدیل شود و یک فرهنگ الهام بخش را به روشی جدید بیان کند.

 

ادامه مطلب
ممنوعیت سوزاندن مزارع نیشکر در آلودگی هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا