اخباراخبار شهرسازی

مدارس آذربایجان‌شرقی در زلزله آسیبی ندیدند

مدارس آذربایجان‌شرقی در زلزله  آسیبی ندیدند

در پی وقوع زلزله بامداد امروز در آذربایجان‌شرقی، معاونین فنی و نظارت و توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان صبح امروز به منظور بازدید از مدارس مناطق زلزله‌زده به آذربایجان شرقی سفر کردند.

در این بازدید که مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی و تیم‌های فنی و مهندسی ارزیابی از استان زنجان نیز همراه معاونین فنی و نظارت و توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان بودند، مدارس در شهرستان میانه و به ویژه روستای ورنکش و ترکمنچای که کانون زلزله بودند، مورد بازدید و بررسی‌های دقیق‌تر قرار گرفت.
بر اساس این گزارش؛ همانطوری که انتظار می‌رفت ساختمان‌های فضاهای آموزشی در این حادثه دچار آسیب نشدند و تنها دیوار محوطه ۳ مدرسه قدیمی در روستاهای ورنکش و ترکمنچای دچار آسیب جزئی شدند.

صبح فردا عملیات اجرائی ترمیم و اصلاح آنها انجام می‌شود

ترمیم و بهسازی دیوار محوطه مدارس در دستور کار اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی قرار گرفته و از صبح فردا عملیات اجرائی ترمیم و اصلاح آنها انجام می‌شود.
همچنین مدارس، برای برقراری کلاس‌های درس هیچ مشکلی ندارند و با صلاحدید اداره‌کل آموزش و پرورش استان دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور یافته و امر تعلیم و تربیت ادامه یابد.
شایان ذکر است؛ پس از زلزله کرمانشاه بر اساس تجارب بدست آمده و تحلیل نقاط آسیب‌دیده و نوع آسیبها، نقشه‌های مدارس، مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس آخرین ویرایش‌های ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی کشور توسط دفاتر فنی ادارات کل نوسازی مدرسه ها زیر نظر سازمان مرکزی بازطراحی انجام شده و با ارائه نقشه‌های جدید، جزئیات اجرایی مناسب تهیه و درمدارس اجرا شد که ماحصل آن در این زلزله نیز مشهود بود.

ادامه مطلب
شهر دوستدار کتاب ، دروازه توسعه پایدار

با توجه به پایایی و اطمینان از استحکام ساختمان‌های فضاهای آموزشی، در این زلزله نیز مدارس به عنوان پایگاه‌های امداد و نجات و مرکز مدیریت بحران مورد استفاده قرار گرفته است.
در زلزله بامداد امروز که به قدرت ۵/۹ ریشتر مناطقی از آذربایجان شرقی را لرزاند، خساراتی به این استان وارد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا