آثار معماری ایرانآرش نصیریانسيه خمسهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتردفتر معماری FEAعلیرضا طهمورثیکاربریمراکز تجاریمعمارانموزه ها و نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهرانپارس | دفتر معماری FEA

نمایشگاه خودرو تهرانپارس
معمار:دفتر معماری FEA
(آرش نصیری، انسیه خمسه )

موقعیت :ایران، تهران
وضعیت : ساخته‌شده
مساحت
: ۱۲۰۰ مترمربع
 کاربری : تجاری
تاریخ ساخت : ۱۳۹۳
تیم طراحی:آرش نصیری، انسیه خمسه، علیرضا طهمورثی
کارفرما : شرکت زرین‌ذوب
سازه : جلال‌الدین سجادیان
تاسیسات مکانیکی: بهروز نوری
تاسیسات الکتریکی: امیر آزمایش
اجرا :شرکت زرین‌ذوب
مدلسازی سه بعدی : امیر نصیری
عکاس:علی دقیق
جوایز : رﺗﺒﻪ سوم ﮔﺮوه عمومی جایزه ﻣﻌﻤﺎر ۱۳۹۳


نمایشگاه خودرو تهرانپارس
نمایشگاه خودرو تهرانپارس

درباره پروژه نمایشگاه خودرو تهرانپارس

موقعیت پروژه

منطقه ی تهرانپارس در شهر تهران با انواع شلوغی ها، ازدحام و ترافیک مواجه است و به مانند اکثر مناطق شهری تهران با مسائلی چون آشفتگی بدنه نمای شهری , تنوع مقیاس و شلوغی در گیر است. طراحی نمایشگاه خودروی تهرانپارس در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربع و در مجاورت بزرگراه رسالت با ایده پروژه ارائه تعریفی دیگر از موضوع ویترین و نمایش شهری واقع گردیده است.

ویژگی های شاخص طرح

زیربنای پروژه ۵۰۰ متر مربع مساحت داشته و دارای سقف بتنی به همراه سازه فلزی است. ورودی این مجموعه ۲۰ متر را پوشش داده است که در نوع خود بسیار عریض است. نمایشگاه تهرانپارس دارای طبقه همکف و یک نیم طبقه به عنوان طبقه اول خود می باشد. همچنین دو پارکینگ زیرزمینی با امکاناتزیربناییی برای این پروژه تعبیه شده است. پروژه از حجم ساده و معمولی برخوردا است و طراحی آن دارای خطوط و الگوهای ساده می باشد. اما نورپردازی داخلی، فضای این نمایشگاه را در شیب بی نظیر کرده است.

ادامه مطلب
نوسازی بافت فرسوده شهری با توجه به معماری بومی

اهداف پروژه

در راستای هدف مهم پروژه ، یعنی نمایش نوع دیگری از ویترین و نمایشگاه و تعریف مجدد رابطه ی دیده و دیده شدن ،‌ در این پروژه ویترین از فرم همیشگی و معمول خود خارج شده و در یک پوسته ی دو بعدی در نما خلاصه نمی شود بلکه به رابطه و بر همکنش سه بعدی و حجمی درون و بیرون تغییر یافته است. فرم حجمی حاصل شده ی ، نتیجه ی ایجاد یک حفره ی تو خالی در یک توده ی فرضی سه بعدی است که فضای مورد نیاز پروژه را تولید می کند و تعریف جدیدی از رابطه ی میان درون و بیرون ساختمان را ارئه می دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا