اخباراخبار شهرسازیاخبار میراث فرهنگی

هزینه ۶۳ میلیارد تومانی خانه اتحادیه برای شهرداری

هزینه ۶۳ میلیارد تومانی خانه اتحادیه روی دست شهرداری

به گزارش آرکاو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یاسر جعفری معاون طرح‌ها و معماری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در بازدید از خانه اتحادیه با اشاره به روند تملک این بنا از مالک (خانواده اتحادیه) گفت: سال ۸۵ این ملک خانه اتحادیه از ثبت میراث فرهنگی خارج شد و مالکان آن به دنبال تخفیف و ساخت و ساز متناسب با منطقه (پاساژ) بودند.

معاون طرح‌ها و معماری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران افزود: سال ۹۳ تملک خانه اتحادیه از سوی شهرداری تهران انجام و کار مرمت و بازسازی آن بلافاصله انجام شد.
جعفری در پاسخ به این سوال که هزینه تملک خانه اتحادیه از سوی شهرداری تهران با چه مبلغی انجام شد، گفت: تملک خانه اتحادیه از مالکان آن که بالغ بر ۱۶۵ ورثه بودند یک سال به طول انجامید و در نهایت شهرداری توانست ۸ هزار و ۸۰۰ متر زمین این ملک را با مبلغی بالغ بر ۲۸.۵ میلیارد تومان خریداری کند. او تاکید کرد: بدون همکاری دادگستری تملک خانه اتحادیه امکان پذیر نبود.

معاون طرح‌ها و معماری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران ادامه داد: خانه اتحادیه ۲ هزار ۹۰۰ متر فضای تاریخی و بنا دارد که سازه‌هایی مانند حوض و حوضخانه این بنا در زمان مرمت کشف شد.
جعفری با تاکید بر این نکته که با کشف سازه‌های جدید نقشه پاساژی خانه اتحادیه نیز تغییر می‌کرد، گفت: در زمان بهسازی و نوسازی ساختمان از لحاظ استحکام و تجهیزات هرگاه با سازه‌ای مربوط به زمان گذشته این ملک برخورد می‌کردیم نقشه نوسازی را تغییر می‌دادیم.

ادامه مطلب
موافقت شورای حل اختلاف با زیست شبانه

استفاده به عنوان «نبض تپنده لاله زار»

جعفری با اشاره به ایجاد فضای ۶ هزار و ۳۰۰ متری در این زمین (زمین خانه اتحادیه) گفت: تمام زیر سازی‌ های انجام شده است و تنها مانده احداث فضای سبز آن که متاسفانه باید بگویم در سال ۸۲ بسیاری از درختان خانه اتحادیه را به منظور تغییر کاربری آتش زدند و از بین بردند.
معاون طرح‌ها و معماری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که به دنبال چه نوع کاربری در خانه اتحادیه پس از نوسازی و بهسازی این خانه هستید، تصریح کرد: ما می‌خواهیم به عنوان نبض تپنده لاله زار از خانه اتحادیه استفاده کنیم و به دنبال ایجاد کاربری ایستا نیستیم و می‌خواهیم از خانه اتحادیه به عنوان مرکز عبور و مرور مردم در منطقه لاله زار استفاده کنیم.

جعفری بیان کرد: در دوره مدیریت قبلی شهر تهران قرار بود خانه اتحادیه به عنوان خانه تهران شناخته شود، اما با تغییر مدیریت، تغییر کاربری آن به عنوان موزه مشاهیر در دستور کار قرار گرفت و تعدادی مجسمه از مشاهیر کشور نیز ساخته شد، اما مجدد با روی کار آمدن آقای حناچی تصمیم بر آن شد که این بنا همان خانه تهران معرفی شود.

ادامه مطلب
رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا | گروه معماری کانی‌سواران

او درباره میزان هزینه کرد نوسازی این بنا (خانه اتحادیه) تا به امروز گفت: تا به امروز نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان برای مرمت و نوسازی خانه اتحادیه هزینه شده است و این هزینه مبلغی خارج از آن هزینه‌ای است که برای تملک ملک صورت گرفته است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا