پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری افشین خسرویانکاربریکانسپتمراکز مسکونیمشهدمعمارانویلا

ویلای حسینی | افشین خسرویان

ویلای حسینی
معمار: افشین خسرویان

موقعیت: ایران، مشهد
وضعیت: کانسپت
مساحت: ۱۰۱۰ 
مترمربع
زیربنا: ۴۴۷.۳۲۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۳
کارفرما: آقای حسینی
همکاران طراحی: نفیسه شجاع، ادیب ذبیحی، زهرا مفردیان
گرافیک: نیلوفر شجاع


ویلای حسینی
ویلای حسینی

مشخصات پروژه ویلای حسینی

۱-با مطالعه سیستم انبوه و فضا و همچنین سیستم عامل فضاهای تفریحی و مسکونی در محل پروژه ، به این نتیجه رسیدیم که سایت باید در سه سطح تعریف شده و براساس تعاریف سه گانه تنظیم شود: حریم خصوصی عملکرد سیستم ها ، دسترسی ، انبوه و فضا. با توجه به هندسه و کشش سایت ، تعریف کلی ، نیمه خصوصی ، کاملاً خصوصی با سازماندهی خطی برنامه ریزی شده بود.

۲-با توجه به بررسی احساس روانشناختی رنگها در کاربردهای تفریحی و مسکونی ، به این نتیجه رسیده ایم که به دلیل همراهی این پروژه با طبیعت و انتقال حس پالایش ، باید به سمت رنگهای خالص حرکت کنیم ، بنابراین ما پاسخ را در رنگ سفید پیدا کردیم.

۳-ماهیت فضاهای تفریحی آخر هفته نیاز به ایجاد فضاهای ساکت دارد ، بنابراین ایوان تابستانی مشرف به آب با حداکثر عمق دید طراحی شده است. فضاهای نیمه شفاف (ایوان) با خنک کننده و نفوذ آب و هوا نیز در روند طراحی مورد توجه قرار گرفت. صفحات لایه ای قرار داده شده در طرح اجرای صبحانه و ظهر ویژه ای از نور و سایه خاص خود را انجام می دهد و طعم و جو خاص خود را به ایوان پروژه اعطا می کند. با توجه به قرار گرفتن محل در دشت ، وجود لایه‌های سبز موجود در صفحات سقف ، تعدیل اقلیم را به همراه دارد.

۴-در طی مراحل طراحی و ایجاد فرم ، همچنین سعی شد مطابق اصول ، مفاهیم ترکیب را رعایت کنیم. طراحی خط افقی شکسته با برداشتن محور افقی و ترکیب آن با قسمت ورودی که به عنوان مهمترین قسمت مطرح می شود به عنوان عنصر عمودی طراحی شده است.

 

ادامه مطلب
نمازخانه صفه اصفهان | حامد فتوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نوزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا