آبعلیآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریگروه طراحی ارش بعد چهارم فضاویلا

ویلا آپ | استودیو طراحی ارش بعد چهارم فضا

ویلا آپ
استودیو طراحی ارش بعد چهارم فضا

موقعیت: ایران ، آبعلی
وضعیت: ساخته شده
مساحت زمین: ۲۴۰۰m۲
مساحت ساخت: ۱۴۰۰m۲
کاربری: مسکونی
تاریخ طراحی: ۱۳۹۳
تاریخ ساخت: ۱۳۹۵
مدیر پروژه: رضا اکرمی
مصالح: شیشه و بتن
عکاس: علی دقیق


ویلا آپ
ویلا آپ

 

درباره پروژه

موقعیت پروژه

زمین پروژه در شیب شدید کوهستانهای اطراف تهران(آبعلی) قرار گرفته، منطقه ای که هنوز طبیعت بکر دارد و ساخت و ساز چندانی در آن شکل نگرفته و آنچه در اولین دیدار جلب توجه می نماید سلطه طبیعت است .

طراحی پروژه

در طراحی تلاش گردیده تا فضاهای اصلی بصورت معلق در طبیعت قرار گیرند. کنسول ۸ متری واقع در ضلع جنوبی به مثابه پرواز معماری در داخل طبیعت می باشد که فضاهای نشیمن و اتاقهای اصلی را بی واسطه به طبیعت متصل نموده و تداعی گر حس پرواز و تسلط بر طبیعت است و سادگی احجام بکار رفته، تواضع در مقابل طبیعت پیچیده اطراف را تقویت می نماید.

همچنین فضای نشیمن بیرونی نیز حس حضور در طبیعت را برای ساکنان آن به ارمغان آورده و گفتگوی فضای باز و بسته را به حداکثر می رساند.

ویلاهای از این قبیل اصولا جهت تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغت جهت اقامت چند خانواده ساخته میشوند . بنابراین در طراحی این پروژه ، قرارگیری اتاقها به نحوی صورت پذیرفته تا از فضاهای اصلی استقلال نسبی داشته و حتی الامکان دسترسی های مجزا نیز داشته باشند .

ادامه مطلب
تشکیل شورای راهبردی هماهنگی در شهر جدید صدرا

با توجه به سطح اشغال وسیع در زمین پروژه تصمیم بر آن شد تا زمین شرقی به عنوان ادامه گفتگوی فضای باز و بسته منضم به پروژه شود و طرح توسعه آن از طریق حیاط مرکزی ارائه گردد.

در ادامه گفتگو بین فضای پر و خالی در انتخاب متریال نیز گفتگو بین تیره و روشن جنسیت فضا را تشکیل داده است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا