پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری افشین خسرویانکاربریکانسپتمراکز مسکونیمشهدمعمارانویلا

ویلای حسینی | افشین خسرویان

ویلای حسینی
معمار: افشین خسرویان

موقعیت: ایران، مشهد
وضعیت: کانسپت
مساحت: ۱۰۱۰ 
مترمربع
زیربنا: ۴۴۷.۳۲۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۳
کارفرما: آقای حسینی
همکاران طراحی: نفیسه شجاع، ادیب ذبیحی، زهرا مفردیان
گرافیک: نیلوفر شجاع


ویلای حسینی
ویلای حسینی

مشخصات پروژه ویلای حسینی

۱-با مطالعه سیستم انبوه و فضا و همچنین سیستم عامل فضاهای تفریحی و مسکونی در محل پروژه ، به این نتیجه رسیدیم که سایت باید در سه سطح تعریف شده و براساس تعاریف سه گانه تنظیم شود: حریم خصوصی عملکرد سیستم ها ، دسترسی ، انبوه و فضا. با توجه به هندسه و کشش سایت ، تعریف کلی ، نیمه خصوصی ، کاملاً خصوصی با سازماندهی خطی برنامه ریزی شده بود.

۲-با توجه به بررسی احساس روانشناختی رنگها در کاربردهای تفریحی و مسکونی ، به این نتیجه رسیده ایم که به دلیل همراهی این پروژه با طبیعت و انتقال حس پالایش ، باید به سمت رنگهای خالص حرکت کنیم ، بنابراین ما پاسخ را در رنگ سفید پیدا کردیم.

۳-ماهیت فضاهای تفریحی آخر هفته نیاز به ایجاد فضاهای ساکت دارد ، بنابراین ایوان تابستانی مشرف به آب با حداکثر عمق دید طراحی شده است. فضاهای نیمه شفاف (ایوان) با خنک کننده و نفوذ آب و هوا نیز در روند طراحی مورد توجه قرار گرفت. صفحات لایه ای قرار داده شده در طرح اجرای صبحانه و ظهر ویژه ای از نور و سایه خاص خود را انجام می دهد و طعم و جو خاص خود را به ایوان پروژه اعطا می کند. با توجه به قرار گرفتن محل در دشت ، وجود لایه‌های سبز موجود در صفحات سقف ، تعدیل اقلیم را به همراه دارد.

۴-در طی مراحل طراحی و ایجاد فرم ، همچنین سعی شد مطابق اصول ، مفاهیم ترکیب را رعایت کنیم. طراحی خط افقی شکسته با برداشتن محور افقی و ترکیب آن با قسمت ورودی که به عنوان مهمترین قسمت مطرح می شود به عنوان عنصر عمودی طراحی شده است.

 

ادامه مطلب
طرح پیشنهادی پردیس تئاتر مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا