آتلیه معماری مکعب سفیدآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردماوندکاربریمراکز مسکونیمعمارانهنگامه رضاییویلا

ویلای مدرن ماوی | دماوند

ویلای ماوی
معمار:
آتلیه معماری مکعب سفید – (هنگامه رضایی، دانیال اخوانیان، روح الله نوروزی)

 

موقعیت: دماوند، تهران، ایران
دفتر معماری: آتلیه معماری مکعب سفید
کارفرما: آرمین و رامین بازرگان
همکاران طراحی: هنگامه رضایی، دانیال اخوانیان، روح الله نوروزی
تولیدکنندگان: آذرخش آجر، پروفیل لورنزو، نوا چوب
مساحت: ۶۰۰ متر مربع
سال ساخت: ۲۰۱۵
سازه: مجید بزرگ
تاسیسات مکانیکی: شرکت آتلانتیک
تاسیستات الکتیریکی: امیر سلامت
عکاس: فرشید نصرآبادی

 


"<yoastmark

درباره پروژه ویلای ماوی :

طراحی ویلای ماوی در شهر هشت بهشت دماوند در ۴۵ کیلومتری تهران واقع شده است. ویلای ماوی برای یک خانواده هشت نفری طراحی شده است. از عوامل اصلی طراحی و ایجاد فرم اولیه ساختمان نقشه برداری از سایت و دید به قله دماوند می باشد همچنین شیب ۱۰٪ سایت پروژه منجر به تقسیم سایت به ۳ بخش کلی شده است.در بخش شمالی بنا استخر شنا و امکانات ورزشی در فضای نیمه باز و رو به حیاط میانی ایجاد شده است و سقف این مکعب تراس مربوط به اتاق نشیمن را تشکیل می دهد. مکعب میانی به دو قسمت تقسیم شده است بخش غربی آن به صورت جعبه ی معلق جلو آمده و شمال اتاق خواب هایی با منظره ی کوه دماوند می باشد و سقف این مکعب بیرون زده تراس بزرگ طبقه اول را ایجاد کرده است. بخش شرقی مکعب میانی شامل نشیمن و آشپزخانه ای به سمت حیاط جنوبی و ورودی اصلی بنا می باشد.

طراحی داخلی ویلا:

ویلای ماوی در واقع ترکیبی از دو منطقه فضایی می باشد، نخست منطقه خصوصی مانند اتاق خواب ها و سپس منطقه عمومی متشکل از فضاهای همگانی مانند اتاق نشیمن و فضاهای باز متنوع و… .در تمام فضاهای داخلی ویلاامکان لذت بردن از نور روز و تهویه طبیعی ایجاد شده است. همچنین در اتاق خواب ها و نشیمن طبقه اول با کمک پنجره های بزرگ سر تا سری امکان لذت بردن از منظره ی کوه دماوند فراهم شده است.

در طراحی داخلی ویلای ماوی از مبلمان خاکستری و زرد استفاده است که ترکیب با این دو رنگ با متریال چوب توانستیم به خوبی گرما و صمیمیت رو در فضای داخلی ویلا دو چندان کنیم.

 

ادامه مطلب
معرفی مسجد «شیخ زاید» در یک نشست جهانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا