استودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکانسپتمراکز فرهنگیمعمارانمهدی کامبوزیاموزهموزه ها و نمایشگاههلسینکی 

موزه گوگنهام | Caat studio

موزه گوگنهام
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا )

موقعیت: فنلاند، هلسینکی 
وضعیت: کانسپت
مساحت: ۲۰۰۰۰متر مربع
کاربری: فرهنگی
همکاران طراحی: نوشین عطروش ، هلنا قنبری
رندر: پیمان نوذری
ارائه: نوشین رادنیا
عضو محلی: مهدیس علی عسگری


موزه گوگنهام
موزه گوگنهام

مشخصات پروژه موزه گوگنهام

روح هلسینکی باعث برقراری ارتباط شدید هلسینکی بین شهر و طبیعت می شود. این مکان به عنوان یک مکان دیدنی استقبال می کند و شخصیت آبشار را تقویت می کند ، در حالی که با شهر مخلوط می شود. علاوه بر این ، این پیشنهاد با تعریف “موزه ای برای آینده” به بررسی مفهوم “موزه ای در جای خود” می پردازد. این در مورد جذب بازدید کننده از کشورهای شمال و همچنین مخاطبان گسترده بین المللی است. با الهام از معماری نوردیک معاصر ، این جلد ساده و نمادین است. این مفاهیم شفافیت و اشتراک گذاری را با زیر پا گذاشتن موانع بین ساختمان موزه و فضای عمومی و ایجاد ویترینی برای روح واقعی هلسینکی: مردم برجسته می کند. دو مفهوم اصلی در طول طراحی مفهوم در نظر گرفته شده است ، تا به اهداف ذکر شده در بالا مرتبط شوند.

  •  هویت؛ “تجربه شهر” در مقابل ارزش های نمادین (ساختمان)
  • موزه برای بازدید کنندگان (جدید ، معمولی ، محلی) 

معماری موزه

این پیشنهاد با استفاده از تجربه متمایز هلسینکی ، فراتر از ارزش های نمادین ساختمان موزه است تا دوباره رابطه بین معماری موزه ، محتوای آن و مخاطبانش دوباره تعریف شود. ما معتقدیم که گوگنهایم هلسینکی باید به عنوان یک نمایشگاه دائمی پویا در پایتخت فنلاند عمل کند ، جایی که بازدید کنندگان جدید نه تنها با هنر و طراحی بین المللی، محلی ارتباط برقرار می کنند بلکه زندگی روزمره هلسینکی ، فرهنگ ، مد و … را نیز تجربه می کنند ، همچنین روح هلسینکی را جشن می گیرد.

تنوع مخاطبان خود را با ایجاد لایه های مختلف تجربه و ارتباط معنی دار بین بازدید کنندگان جدید ، منظم و محلی (رهگذران). برای بازدید کنندگان جدید ، این موزه مکان های کشف و سرنوشت را فراهم می کند ، در حالی که برای مخاطبان محلی ، نقش مهمتری دارد. تبدیل شدن به بخشی از “زندگی روزمره شهری” و “تجربه شهری”. این موزه دارای دو ورودی است. محلی که به عنوان یک گذر یکنواخت بین شهر و دریا برای بازدید کنندگان محلی و منظم خدمت می کند. دیگری برای بازدید کنندگان جدید که به پایانه بندر شهر می رسند.

سیرکولاسیون

ورودی برای افراد محلی، یک سوراخ استوانه ای در وسط حجم ، منظره پانوراما را به دهلیز مدور موزه و دریا می دهد. این پلاک شهری، همان چیزی که ما از آن یاد می کنیم ،گالری عامیانه ، به عنوان یک فضای عمومی برای دعوت از شهر برای جویبار در قلب موزه عمل می کند. این مکانی را برای دیدن و دیده شدن ایجاد می کند. انجام فعالیتهای مختلف متناسب با فصلهای متغیر (به عنوان مثال اسکیت روی یخ ، تئاتر در فضای باز) ، “گالری محلی” ، تابستانهای طولانی و تاریک نوردیک را روشن می کند و مثلاً راه هایی که همه می توانند از زمستان لذت ببرند.

این جلد یک چراغ قوه دلسوز ایجاد می کند و فضاهای قابل انعطاف و چند منظوره را برای نمایشگاه های بصری ، تجربی و چند رسانه ای و همچنین مجموعه های دائمی در خود جای می دهد. علاوه بر این ، سطح شهری در داخل داخلی روح هلسینکی تعبیه شده است ، و یک آمفی تئاتر شهری با ویستا دیدنی از چشم انداز شهر را تشکیل می دهد. بازدید کنندگان جدید: توریست های محلی،بین المللی ، بازدید کنندگان اولین بار بازدید کنندگان منظم: افرادی که در دوره های آموزشی ، محققان ، هنرمندان و غیره شرکت می کنند بازدید کنندگان محلی: رهگذران ،افرادی که از فضای عمومی موزه لذت می برند.

 

ادامه مطلب
اقامتگاه اسکی بارین | استودیو ری را

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 10 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا