نشریه علمی پژوهشی باغ نظر شماره ۵۰ تیر ۱۳۹۶
فهرست مقالات در این شماره نشریه علمی باغ نظر ۵۰
چکیده مقاله اول نشریه علمی باغ نظر شماره ۵۰
تحلیلی بر چگونگی نقد و ارزیابی آثار معماری آوانگارد | الهه رحمانی ، ایرج اعتصام ، سید مصطفی مختاباد امرئی
چکیده مقاله دوم نشریه علمی باغ نظر شماره ۵۰
حمام های سنتی؛ حافظ سلامت، عامل درمان | وحیده رحیمی مهر ، حشمت الله متدین ، مهرزاد مهربانی
چکیده مقاله سوم نشریه علمی باغ نظر شماره ۵۰
منظر فرهنگی باغستان سنتی قزوین : بررسی مفاهیم پایه و تحلیل عناصر و خصیصهها در حوزه کالبدی | الهام اندرودی ، بتول صحراکاران
چکیده مقاله چهارم نشریه علمی باغ نظر شماره ۵۰
رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک | اصغر جوانی ، محمد خزایی ، منصور کلاه کج
اساس گرافیک برمبنای ارتباط آسان با مخاطب دریک فرآیند خلاقانه و تأثیرگذار است. شاخههای متنوعی چون صفحهآرایی، طراحی نشانه، تصویرسازی، بستهبندی کالاهای تجاری و فرهنگی، طراحی صفحات وب، بخشی از عملکرد طراحی گرافیک است که برای ایفای سه کارکرد عمدة آن یعنی، اطلاعرسانی و آموزش، معرفی و هویتنمایی، عرضه و تبلیغات به کار گرفته میشوند.
دریافت کامل مقاله دریافت کامل مقاله (Englidh)
چکیده مقاله پنجم نشریه علمی باغ نظر شماره ۵۰
تب بررسی تطبیقی معماری دینی در مسیحیت و اسلام با نقد نظریات تیتوس بورکهارت (مطالعه موردی : اصفهان) |مینو خاکپور ، فاطمه کاتب
امروزه به دلیل تکثر در شیوه بیان سلایق مختلف در ادیان الهی، لزوم دستیابی به زبان مشترک، با رویکرد همپارچگی اقوام، احساس می گردد. واکاوی این مشترکات، بر همگرایی مذهبی – قومی این ادیان موثر خواهد بود و هنر، مستمسکی مناسب برای ایجاد این زبان مشترک است. ساختار کالبدی بناهای نیایشی بسیار متأثر از نوع آیین عبادیی است که در آن ها برگزار می گردد؛ بنابراین تنوع ادیان به تنوع معماریِ بناهای مقدس، منتهی می گردد و وجود عناصر مشابه در معماری ادیان مختلف می تواند موجد زبان مشترک در هنر مقدس برای احتراز از تکثر سلایق، در نتیجه نیل به ایجاد زبان هنری واحد باشد.
دریافت کامل مقاله دریافت کامل مقاله (Englidh)
چکیده مقاله ششم
شناخت مؤلفۀ پارالاکس و ریشهیابی آن در فلسفۀ طراحی استیون هال (نمونۀ موردی : موزۀ هلسینکی، اکتشافات درون و تسراکت زمان) | حسن ابراهیمی اصل، سیامک پناهی ، منوچهر فروتن
در پی تفکر انسان- محوری دکارتی، انسان و جهان پیش روی او به دو مستقل جدا از هم تقسیم شدند که با برجستگی فاز بصری محیطهای امروزی، این جدایی بیشتر شد.