اخباراخبار محیط زیست

اطفاء ۳۲ مورد پسماندسوزی/ پلمب ٩ واحد آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد
اطفاء ۳۲ مورد پسماندسوزی فقط در یک شب / پلمب ٩ واحد آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طرح گشت و پایش شبانه محیط زیست استان تهران که از بیست و سوم آبان ماه امسال آغاز شده است، این روزها به سبب افزایش آلودگی هوا و انباشت آلاینده در آسمان شهر تهران با جدیت بیشتری پیگیری می شود.
به گزارش آرکاو به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در تشریح گشت و پایش شبانه محیط زیست در شب گذشته پنجشنبه ۲۸ آذرماه اظهار داشت: در این گشت ١١ اكيپ گشت محيط زيست، بیش از سی و پنج محور اصلی و فرعی را در سطح استان تهران و در مجموع ١٠ شهرستان مورد پایش قرار دادند.

در این پایش ها مجموعا ۳۲ حریق رویت شد

محمودی افزود: بر اساس گزارشات دریافتی، در این پایش ها مجموعا ۳۲ حریق رویت شد که ماموران محیط زیست راسا و یا با همکاری آتش نشانی نسبت به اطفاء آن اقدام کردند و در اين ارتباط دونفر متخلف دستگير و تحويل كلانتري شدند.
محمودی با اشاره به اینکه شب گذشته ١١٨ واحد صنعتی و صنفی کوچک و بزرگ مقیاس در سطح استان مورد بازدید گشت های محیط زیست قرار گرفتند، گفت: این واحدها بیشتر واحدهای صنعتی،ریخته گری، ذغالگیری، بازیافت و واحدهای تولید شن و ماسه و بتن بودندكه در كنار اين چند شهرك صنعتي و شهرك اسقاط خودروهاي فرسوده نيز پايش شد.

ادامه مطلب
تلاش برای نصب آسانسور و پله برقی درایستگاه‌های مترو

 ٩ واحد آلاینده پلمب شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در جریان این گشت و پایش ها ٩ واحد آلاینده پلمب شدند که شامل یک واحد ریخته گری در شهرستان بهارستان، یک کارگاه غیرمجاز پسماند سوزی پلاستیک در پیشوا، یک واحد تولید بتن و یک واحد شن و ماسه در شهریار، و همچنين دو واحد آسفالت ، يك واحد ذوب باطري و دو واحد بتن در شهرستان قدس بودند.

وی با بیان اینکه برای ١٣ واحد آلاینده نیز اخطاریه محیط زیستی صادر و به آن ها ابلاغ شد، اظهار داشت: ابلاغیه عدم فعالیت برای واحدهای ریخته گری و واحدهای بالقوه آلاینده در شهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه شهرستان بهارستان و همچنین شهرک صنعتی غیر دولتی ده حسن در رباط کریم و ساير شهرك هاي مرتبط صادر شد.

محمودی با اشاره به توقیف یک خودروی حمل بتن در شهرستان بهارستان نیز گفت: برای انجمن های تولیدکنندگان شن و ماسه، بتن، آسفالت و بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران نیز ابلاغیه عدم فعالیت در شرایط اضطرار آلودگی هوا صادر و ابلاغ شده است.

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران در پايان گفت : سيمان تهران نيز شب گذشته بطور جداگانه چهار مرتبه بازديد و پايش شد كه در هر چهاربار اين واحد از سوخت مازوت استفاده نمي كرد.
اين گزارش مي افزايد: تا ديروز هواي تهران ۲۵ روز پاک،۱۹٤ روز سالم، ۵۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴ روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

ادامه مطلب
انتقاد عضو انجمن مهندسان ساختمان از نحوه صدور شناسنامه املاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا