اخباراخبار محیط زیست

اجرای پروژه بهشت‌آباد غیرقانونی است

استاندار چهارمحال و بختیاری:
اجرای پروژه بهشت‌آباد غیرقانونی است

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص احداث سد و تونل بهشت‌آباد در چهارمحال و بختیاری، گفت: مجوزات زیست‌محیطی و مشکلات اجتماعی این پروژه حل نشده است، بنابراین اجرای این پروژه در حال حاضر غیرقانونی است و این مسئله در سطح کلان توسط مسئولان استانی در حال پیگیری است.

اقبال عباسی ۱۱ اردیبهشت‌ماه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد باتوجه به گردشگرپذیر بودن این استان، ورود عشایر، آغاز فعالیت دامداران و کشاورزان در فصل تابستان امکان شیوع کرونا ویروس دور از انتظار نیست و اگر با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس مواجه شویم امکان ایجاد محدودیت‌های بیشتر وجود دارد.

جمع‌آوری نقاهتگاه‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از جمع‌آوری نقاهتگاه‌های چهارمحال و بختیاری به دلیل تثبیت شرایط استان در وضعیت کنترل کرونا ویروس خبر داد و اظهار کرد: یکی از نقاهتگاه‌های استان برای شرایط خاص در آینده فعال باشد زیرا شرایط در آینده قابل پیش‌بینی نیست و باید آمادگی کامل در مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی را داشته باشیم.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن چهارمحال و بختیاری در حوادثی نظیر سیل، حوادث جاده‌ای، کوهستان، رانش، سقوط بهمن و …، عنوان کرد: امروزبیش‌ترین ظرفیت بیمارستان‌های ما به بخش بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است، اما نباید از خدمات‌دهی به سایر بیماران غافل شویم.

ادامه مطلب
فصلنامه شهر پایدار 5

عباسی در ادامه در خصوص بازگشایی مراکز آموزشی خصوصی، توضیح داد: مراکز آموزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، مصوبات ستاد استانی نمی‌تواند مغایر با مصوبات ملی باشد، بنابراین در این خصوص نیز تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

تا پایان اردیبهشت تعطیل هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: آستان‌ها و بقاع متبرکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تا پایان اردیبهشت تعطیل هستند، همچنین مراکز تفریحی و توریستی نیز اجازه فعالیت ندارند، اتراق و اسکان موقت در پارک‌ها و فضاهای سبز نیز ممنوع است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، گفت: شهرداران باید تجهیزات و امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در وسایل حمل و نقل عمومی فراهم کنند.

عباسی بیان کرد: اگر ملزومات بهداشتی تولیدی در استان اعم از ماسک، دستکش، گان، موادضدعفونی، لباس حفاظتی و … مازاد بر نیاز دانشگاه علوم پزشکی در استان تولید شد، می‌توان به خارج از استان صادر شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر اهمیت تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی در تمامی مناطق استان، عنوان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت تا اطلاع ثانوی نباید فیبرنوری منطقه لردگان و خانمیرزا را قطع کند، امروز مهم‌ترین اولویت ما دسترسی دانش‌آموزان به امکانات آموزش مجازی است.

ادامه مطلب
سرعت خوب در مرمت بازار ایکی قاپیلی تبریز

وی با اشاره به نحوه احتساب مرخصی‌های کادر درمان و نیروهای خدماتی که در این دوران مرخصی آن‌ها لغو بوده است، اظهار کرد: مدیران پس از پایان اپیدمی کرونا ویروس نسبت به اعمال مرخصی تشویقی و احتساب مرخصی‌های استحقاقی این کارکنان اقدام کنند.

اجرای بهشت‌آباد غیرقانونی است

عباسی در پایان در خصوص احداث سد و تونل بهشت‌آباد در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: مجوزات زیست‌محیطی و مشکلات اجتماعی این پروژه حل نشده است، بنابراین اجرای این پروژه در حال حاضر غیرقانونی است و این مسئله در سطح کلان توسط مسئولان استانی در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا