اخباراخبار محیط زیست

بهره‌برداری نخستین کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی کشور

در پارک علم و فناوری استان مرکزی؛
نخستین کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی کشور به بهره‌برداری رسید

اولین کارخانه نوآوری کشور در حوزه بیوتکنولوژی با هدف کمک به فناوران و تکمیل زنجیره تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی در پارک علم و فناوری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون توسعه منابع استانداری مرکزی، جمعی از رؤسا و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان و همچنین مسئولان پارک علم و فناوری استان برگزار شد، دکتر مرتضی غریبی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گفت: این مجموعه با حمایت مالی صندوق پژوهش و فناوری استان به میزان ۲۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال و با همکاری پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان اولین کارخانه نوآوری کشور در حوزه بیوتکنولوژی در محل پارک، راه اندازی شده است.

وی افزود: این مجموعه با هدف کمک به فناوران و تکمیل زنجیره تجاری سازی ایده‌های فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی راه‌اندازی شده است و این امکان را فراهم می‌کند تا فناوران و صاحبان کسب و کارهای نوپا در این حوزه بتوانند با استفاده از امکانات آن، امکان تولید محصول در مقیاس صنعتی را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهند.

ادامه مطلب
ریشه‌یابی چرخش تورم مسکن+نمودار

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند به عنوان مرکز تحقیق و توسعه کارخانه‌های حوزه بیوتکنولوژی مورد استفاده قرار گیرد و بازوی کمکی بسیار خوبی برای توسعه محصولات فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی توسط کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در اشل صنعتی محسوب شود.

غریبی گفت: پس از این مجموعه، راه‌اندازی کارخانه نوآوری دیگری نیز در حوزه صنایع شیمیایی در دست اقدام است و تاکنون زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آن آماده شده است.

لزوم حمایت جدی‌تر از پارک‌های علم و فناوری

در ادامه این مراسم، دکتر نادرقلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پارک علم و فناوری استان مرکزی از پارک‌های فعال در سطح کشور است که توانسته جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

ابراهیمی بیان کرد: در مجموعه کشور پارک‌های علم و فناوری یکی از عناصر اصلی و مهم زیست بوم فناوری هستند که باید مورد توجه و حمایت های بیشتر و جدی‌تری قرار گیرند.

ابراهیمی، جایگاه علم و فناوری در استان مرکزی را فرصتی برای رشد و شکوفایی دانش، بینش و ایده های نخبگان در استان دانست، که می تواند یک فرصت استثنایی را در تبلور ایده ها در سطح کشور فراهم کند.

ادامه مطلب
مقاومت در برابر تغییر کاربری و نابودی باغستان سنتی

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا