اخباراخبار شهرسازی

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز درهشترود

تاکید فرماندار هشترود بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

آذربایجان شرقی فرماندار هشترود خواستار فعال‌تر شدن کمسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها و ماده ۹۹ در بخشداری‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان شد.

امین امینیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان هشترود، اظهار کرد: با متجاوزان مراتع، جنگل‌ها و زمین‌های الحاق نشده به شهر که به صورت غیرقانونی اقداماتی در آن‌ها صورت می‌گیرد، به صورت جدی برخورد خواهد شد.

وی با بیان این‌که کمیسیون ماده ۵۶ به هیچ عنوان حق واگذاری مراتع به اشخاص را ندارد، افزود: دستگاه‌های ناظر بر ساخت و ساز باید به وظیفه خود عمل کرده و رفتاری قانونی با متخلفان داشته باشند تا شاهد دست درازی متجاوزان به مراتع و جنگل‌ها نباشیم.

وی با تذکر به مدیر امور آب هشترود در خصوص جلوگیری کردن از رودخانه خواری، خواهان برخورد جدی با ناقضان قانون شد.

معاون داستان عمومی و انقلاب هشترود نیز در این جلسه گفت: تخریب اراضی ملی جرم بوده و اگر پرونده‌ای در خصوص تخریب منابع طبیعی، زمین خواری، جنگل خواری، رودخانه خواری و سایر تخلفات به دست قضات دادستانی برسد، سخت‌ترین احکام برای متخلفان صادر خواهد شد.

ادامه مطلب
بهره‌مندی گیلان از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی

ساخت و ساز و تصرف غیرمجاز پیگرد قانونی داشته است

مرتضی علیانسب اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز پیگرد قانونی داشته و ادارات دخیل در این امر، اگر علیه متخلفان اعلام جرم نکنند، خودشان به عنوان مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

بخشدار مرکزی هشترود نیز در این جلسه خواستار برگزاری هر چه زودتر جلسات الحاق و تعیین تکلیف افراد متقاضی صدور پروانه برای ساخت و ساز در محدوه روستاها شد.

رقیه زارعی افزود: از ۱۰۲ مورد پرونده‌ای که برای صدور پروانه ساخت به بخشداری مرکزی رسیده، ۹ مورد دارای مشکلات اساسی بودند که به کمیسیون ماده ۷۷ جهت تخریب ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: بعضی از روستاها برای ساخت و ساز با مشکل انشعابات مواجه هستند، بنابراین از اداراتی که وظیفه خدمات رسانی دارند، می‌خواهیم تا با روستا نشینان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

آنگونه که باید به بخش نظرکهریز توجهی نشده است

بخشدار نظرکهریز نیز در این جلسه با انتقاد از کم‌کاری ادارات امور آب، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت این بخش، گفت: متاسفانه آنگونه که باید به بخش نظرکهریز توجهی نشده است.

داود عباسی اصل خاطرنشان کرد: برچیدن انشعاباتی که به صورت غیر قانونی برای واحدهای بدون پروانه ساخت داده شده است، از ضروریات بوده و باید ادارات خدمات رسان این اقدام را انجام دهند.

ادامه مطلب
تازه ترین یافته های علمی هیات ویژه سیلاب

شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: وضعیت ساخت و ساز غیر قانونی در این شهر به خاطر توجه نکردن گذشتگان بسیار آزار دهنده است.

مهدی پور صادق افزود: از ۸۵۰۰ پلاک موجود در هشترود فقط ۳۴۰۰ پلاک به صورت قانونی اقدام به ساخت و ساز کرده و ۵۱۰۰ پلاک علاوه بر عدم رعایت پروتکل‌های شهرسازی، ۸۰ درصد درآمد شهرداری را نیز تحت تاثیر قرار داده و از دادن عوارض طفره می‌روند.

وی بیان کرد: از ۱۴۵ پرونده ارسال شده به ماده ۱۰۰، برای ۲۵ واحدی که به توصیه‌های مقاوم سازی عمل نکرده‌اند، حکم تخریب صادر شده است.

وی از اجرای طرح ممیزی املاک در آینده نزدیک در هشترود خبر داد.

رئیس بنیاد مسکن هشترود نیز در این جلسه گفت: حسب دستورات قضایی، گرفتن استعلام از بنیاد مسکن برای صدور پروانه ساخت الزامی است.

بهمن مهرانی‌فر خواستار توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در ساخت و ساز شد و افزود: متاسفانه‌ بدون نظر کارشناسی در حاشیه جاده‌ها اقدام به ساخت و ساز شده که خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا