اخباراخبار شهرسازی

لزوم حفظ باغات پیرامون شهرهای استان سمنان

لزوم حفظ باغات پیرامون شهرهای استان/ضرورت تسریع در رفع نواقص مسکن مهر شاهرود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر ضرورت حفظ باغات قدیمی پیرامونی شهرهای این استان و از جمله شهرهای شاهرود، بسطام، و شهمیرزاد تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت های شهر شاهرود گفت: شهر شاهرود ظرفیت و توان ارتقاء شاخص‌های مدیریت شهری را دارد.

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ۱۱ اردیبهشت ماه در جلسه کمیسیون ماده “۵” شهر شاهرود که به صورت ویدئو کنفرانس در سال جلسات کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شهر زیبای شاهرود توان و ظرفیت ارتقاء شاخص‌های مدیریت شهری را دارد، اظهار کرد: شهرستان شاهرود یکی از شهرستان‌های ویژه ما در استان است که برای آبادانی هر چه بیشتر عمرانی و شهری، نیاز به تلاش ویژه‌ای دارد و نیاز است تا مدیران شهری شاهرود تلاش ویژه ای در این خصوص با هماهنگی هرچه بیشتر با مجموعه فرمانداری و شورای اسلامی شهر را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: بلند مرتبه سازی در سطح شهرهای استان، یکی از راهکارهای زیباسازی شهری، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و در نهایت ارتقاء شاخص‌های مدیریت شهری در شهرهای استان است که به صورت ویژه در دستور کار مجموعه معاونت عمرانی استانداری قرار داشته و این مهم برای شاهرود نیز در حال پیگیری است.

ادامه مطلب
لزوم بروزرسانی تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی

شاهد رشد و ترقی هرچه بیشتر این شهرستان باشیم

فخری با بیان اینکه تاکنون اقدامات مناسب و بسیار مطلوبی در حوزه توسعه خدمات شهری در شاهرود صورت گرفته است خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با ادامه تلاش‌ها و حمایت های فرمانداری، شاهد رشد و ترقی هرچه بیشتر این شهرستان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری از باغات به مسکونی و تجاری خلاف ضوابط بوده و این مکان‌ها باید احیاء شود، خاطرنشان کرد: زیبایی شهرهای ما همچون شاهرود، بسطام، مهدیشهر، شهمیرزاد و دیگر شهرهای خوش آب و هوای استان، به باغات و سرسبزی‌های آن است که نیاز دارد تا اینگونه کاربری‌ها برای باقی ماندن زیبایی شهرها و برای تحویل به آیندگان حفظ، حراست و نگهداری شود.

وی با بیان اینکه ما مدیران باید جوابگوی اقدامات انجام شده در طول دوره خدمت مدیریتی خود باشیم، گفت: نیاز است تا ضابطه ای برای تصمیم گیری واحد در خصوص تغییر کاربری‌ها در کمیسیون ماده “۵” برای جلوگیری از چندگانگی تصمیمات و مصوبات، تعیین و تصویب شود.

ارتقاء شاخص‌های خدمات شهری

معاون استاندار سمنان ادامه داد: مدیران شهری باید تلاش کنند تا با ایجاد زمینه انتفاعی مناسب برای سرمایه گذاران در بحث شهرسازی، نسبت به زیباسازی شهری و ارتقاء شاخص‌های خدمات شهری اقدام کنند.

ادامه مطلب
تحقق اهداف مدیریت شهری با کمک هنرمندان

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شهردار به عنوان مدیر شهری باید تلاش کند تا سطح خدمات شهری با شاخصه های بسیار مطلوب و به صورت مساوی برای تمامی شهروندان در تمامی نقاط شهر، در اختیار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: نتایج حاصل از برگزاری کمیسیون ماده “۵” با در نظر گرفتن ضوابط و آیین نامه های شهرسازی، باید منجر به ایجاد درآمد پایدار مطلوب برای شهرداری‌ها شده و با اجرای این ‌مهم، مردم و شهروندان نیز از این انتفاع بهره مند شوند.

فخری همچنین در جلسه دیگری بر ضرورت رفع مشکلات و نواقص موجود در پروژه مسکن مهر شاهرود، با قید فوریت تاکید کرد و افزود: مسکن‌ مهر خیلی پیش از این باید به صورت کامل مورد بهره برداری و بدون نقص تحویل متقاضیان می گردید، لذا باید هرچه سریع‌تر مشکلات و نواقص موجود در مسکن مهر شاهرود مرتفع شود تا هرچه زودتر مردم از این مهم بهره مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: دستگاه های اجرایی دخیل در این امر، ضمن ‌هماهنگی با فرمانداری، با تلاش و کوشش ویژه مرتفع نمودن مشکلات این پروژه و همچنین پروژه فدک را در دستور کار خود قرار دهند.

ادامه مطلب
مرکز اکتشاف عملکردی

فخری افزود: به تاخیر افتادن و عدم تکمیل پروره های عمرانی و به خصوص پروژه های مسکونی در شهرها، علاوه بر اینکه هزینه هایی را برای متقاضیان، پیمانکاران و دستگاه های اجرایی به همراه خواهد داشت، در بلند مدت منجر به نارضایتی می شود که نیاز است تا اصلاح و برطرف نمودن نواقص با قید فوریت صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا