اخباراخبار مسکن

قیمت خانه کلنگی در تهران/جدول

قیمت خانه کلنگی در تهران/جدول

بازار معاملات املاک کلنگی شهر تهران در رکودی عمیق فرو رفته است؛ این رکود ناشی از عدم تمایل هر دو سمت عرضه و تقاضای این املاک برای انجام معامله است؛ در حالی که از ماه‌های گذشته عرضه کلنگی‌ها به بازار ساخت وساز کاهش یافته است سازنده‌ها نیز به دلیل رکود بازار ساخت وساز و چشم‌انداز نامشخصی که از بابت هزینه تمام شده ساخت مسکن و زمان ایجاد رونق در بازار معاملات آپارتمان پیش‌روی آنها قرار دارد، میزان تقاضا برای خرید املاک کلنگی را کاهش داده‌اند.

در این جدول قیمت پیشنهادی اپارتمان های مسکونی  در شهر تهران در محله های جنت آباد مرکزی، بلوارمرزداران، جلفا،شریعتی، نیاوران، پیروزی، فاز۴ شهرک غرب، شیخ بهایی، وزرا، گلبرگ، پاسداران، ونک، پلیس، زعفرانیه، ملاصدرا،  خیابان دماوند، جیحون، گاندی، میدان رسالت و… اعلام گردیده است.

این قیمت ها بر اساس مساحت زمین (مترمربع) ، طول بر (متر) ، محله و بر اساس قیمت هرمترمربع (تومان) تنظیم شده است.

پیش تر نیز جدول قیمت معاملات انجام شده آپارتمان کلنگی در مناطق ۲۲گانه شهری تهران در شهریور ماه ۹۸ اعلام شده بود. در همان ایام عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از تلاش های دولت و نهادهای مربوطه برای تسهیل در چهار فاکتور اصلی ایجاد یک آپارتمان که شاملِ زمین، طراحی، نظارت، پروانه و مجوزهای قانونی، نهاده‌ها و مصالح تولید مسکن و در نهایت تامین مالی آن خبر داده بود.

ادامه مطلب
معماری در مواجهه با سوانح

وی همچنین یادآور شده بود که مداخله دولت به قیمت مسکن امکانپذیر نیست. با این‌حال، وزارتخانه و دولت راه‌های جایگزین برای کنترل قیمت تمام شده مسکن و تعادل بخشی در بازار مسکن را در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا